بررسی وضعیت بازارآهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق بررسی های اخیر کارشناسان در رابطه با  بازارآهن و فولاد، استراتژی کاهش تولید با توجه به شیوع کرونا بسیار صحیح می باشد چراکه چالش های تولید فولاد در دنیا در ایران نیز جریان دارد و ما باید در شرایط کنونی ساخت‌وساز کشور را رونق ببخشیم. بنابر آخرین گزارش ارسالی میزان تولید فولاد خام جهان در ماه مه۲۰۲۰ برابر ۱۴۸.۸ میلیون تن اعلام شد، این رقم در مقایسه با آمار تولید فولاد در ماه مه سال ۲۰۱۹ افت حدود ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد. شیوع ویروس کرونا را باید علت اصلی این افت تولید دانست. پس از همه‌گیری این ویروس در سطح بین‌المللی از یک سو صنایع مصرف‌کننده فولاد با رکود روبه‌رو شدند، در چنین شرایطی برخی تولیدکنندگان فولاد، سیاست کاهش تولید را در پیش گرفتند.

از سوی دیگر، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رعایت پروتکل‌های مربوط بهداشتی زمینه کاهش تولید فولاد را فراهم کرد. قرنطینه شدن برخی کشورها در یک بازه زمانی و همچنین قوانین مربوط به منع عبور و مرور نیز، در این افت اثرگذار بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیشترین مصرف فولاد به پروژه‌های ساخت‌وساز باز می‌گردد، از ابتدای امسال میلادی تاکنون، صنعت ساخت‌وساز با رکود قابل‌توجهی روبه‌رو شده است. همین موضوع را باید علت اصلی کاهش تقاضای فولاد دانست. جعفری‌طهرانی در ادامه گفت: سایر صنایع مصرف‌کننده شمش فولاد مانند محصولات طویل، ورق و HRC که در ساخت بدنه خودرو و لوازم‌خانگی کاربرد دارد، همگی به‌دلیل شرایطی که پیش آمده، با کاهش تقاضا و تولید روبه‌رو بوده‌اند.
 
 انتظار می‌رود روند شیوع کرونا در همه کشورها تا پایان سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. در چنین شرایطی بسیاری از کشورها ناچار هستند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند. تولید ناخالص داخلی در کشورهای گوناگون به متغیرهای متفاوتی بستگی دارد. صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت مادر در برخی کشورها نقش اساسی در تولید ناخالص داخلی دارد.

 





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: